باربری تابان

باربری تابان

اسباب کشی ، باربری و بسته بندی حرفه ای در کلیه نقاط تهران
باربری تابان

باربری تابان

اسباب کشی ، باربری و بسته بندی حرفه ای در کلیه نقاط تهران

بسته بندی یخچال

چگونه یک یخچال را جا به جا کنیم؟

اگر شما تصمیم به نقل مکان به یک جای جدید دارید، جا به جایی وسایل سنگین یکی از دشوارترین کارها است. با برنامه ریزی، نیروی کمکی و تفکر، جا به جایی یخچال می تواند به سلامت و مطمئن و به دور از ایجاد خطر هم برای شما و هم برای یخچال انجام شود. 

آماده کردن یخچال برای اسباب کشی

1- همه ی محتوای یخچال را خالی کنید . قبل از جا به جایی یخچال ، بهتر است که کل محتوای یخچال را خالی کنید. اطمینان حاصل کنید که هم یخچال و هم فریزر خالی باشد.

اگر چیزهای فاسد شدنی در یخچال دارید آن را استفاده کرده یا آنها را دور بریزید.اگر شما تصمیم به نقل مکان دارید احتمالا بهتر است که چیزهای فاسد شدنی را دور بریزید.

اگر که شما تصمیم دارید که یخچال را تا فاصله ی کوتاهی جا به جا کنید مثلا پشت آن را تمیز کنید یا جای آن را در آشپزخانه تغییر دهید بهتر است که وسایل داخل یخچال را روی پیشخوان (کانتینر)قرار دهید. این کار باعث میشود که جا به جایی با امنیت بهتری انجام شود  و شما ریسک وارونه شدن وسایل به داخل یخچال را نخواهید داشت از چرخ های متحرک اسفاده کنید و آنها را در زیر یخچال قرار دهید ، یخچال را از برق بکشید و سپس به آسانی به جائیکه در نظر داشتید قرار دهید.

2- قفسه های درون یخچال را خارج کنید.

همه ی قفسه ها و اجزای جداشدنی را از داخل یخچال خارج کنید. برای محافظت بیشتر قفسه ها را داخل حوله بپوشانید و با دقت به آنها برچسب بزنید .

ممکن است شما بخواهید به جای خارج کردن قفسه ها از یخچال ، در داخل یخچال به آنها بر چسب بزنید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که  قفسه ها را خارج کرده و به صورت جداگانه آنها را بسته بندی کنید.

3- یخچال را از برق بکشید.

با احتیاط کامل سیم برق را حلقه کرده و با نوار چسب آن را ببندید و اطمینان حاصل کنید که در زمان جا به جایی، حلقه باز نمی شود . اگر یخچال شما دارای یخ ساز است مطمئن باشید که وصل آب نباشد

4- اگر لازم باشد برفک فریزر را آب کنید.

اگر مقدار قابل ملاحظه ای برفک در فریزر شما باشد لازم است که قبل از حرکت دادن ، آنها را آب کنید این کار به طور طبیعی 6تا8 ساعت زمان می برد ، بنابراین مطمئن باشید که قبل از جا به جایی این مقدار این مقدار زمان کافی داشته باشید. بهترین کار این است که شب قبل از جا به جایی این کار را انجام دهید تا صبح بتوانید یخچال را تمیز کنید.

این فاصله ی زمانی فرصت خوبی است که قبل از بردن یخچال به مکان جدید آن را تمیز کنید زمانیکه برفک ها در حال آب شدن هستند پائین کشو ها و سطح داخلی یخچال را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید .

5- درهای یخچال را بسته و آنها را قفل کنید .(ببندید)

در یخچال و فریزر را با استفاده از نوار محکم ببندید. اگر یخچال شما در دولنگه دارد،دستگیرهای در را به همان خوبی ببندید.

اگر برنامه جا به جایی شما بیشتر از یک روز طول میکشد ،پیشنهاد میکنیم که اندکی لای در یخچال را باز بگذارید تا هوا درون آن جریان پیدا کند و درون یخچال کپک نزند.

6- تعدادی کارگر استخدام کنید.

لام است که یخچال به صورت عمودی نگه داشته شود و این کار نیاز به تلاش بیش از یک نفر دارد. مطمئن ترین کار این است که یخچال را به صورت عمودی بلند کرده و از بین ورودی درها و پلکان عبور دهیم و داخل کامیون بارگیری قرار دهیم که این کار نیامند به همکاری چندین نفر است . جا به جایی یخچال حداقل به دو نفر نیاز دارد .

جا به جایی یخچال

1- از چرخ متحرک استفاده کنید.

بهترین وسیله ای که میتواند استفاده شود چرخ متحرک است که می تواند وزن یخچال را کنترل کند و جا به جایی را آسان کند بخصوص اگر یخچال نیازمند به عبور از پلکان باشد .

مطمئن باشید که چرخ به حد کافی بزرگ باشد که در زیر یخچال قرار گیرد و نوارهای اطراف چرخ به حد کافی بزرگ باشند تا امنیت یخچال را تضمین کنند.

این نکته بسیار مهم است که پایه به حد کافی بزرگ باشد زیرا لازم است که یخچال به صورت عمودی قرار بگیرد تا از تراوش مایع خنک کننده جلوگیری شود.

اگر شما یک چرخ متحرک ندارید لازم است که یکی تهیه کنید.

2- یخچال را بر روی چرخ قرار دهید.

شما باید بتوانید چرخ را تا زیر یخچال بکشانید و اگر لازم باشد با، بلند کردن یخچال ،چرخ را در زیر آن قرار دهید . یخچال را با استفاده از نوارهای محکم به چرخ ببندید.اطمینان حاصل کنید که در زمان بلند کردن یخچال و قرار دادن آن بر روی چرخ ،کج شدن یخچال را بر حداقل رسانده اید . وضعیت عمود بودن یخچال را حفظ کرده تا مطمئن شوید که روغن به داخل تیوب های خنک کننده تراوش نخواهد رفت.

هرگز یخچال را به هر دلیلی به پشت یا کنار حرکت ندهید . روغن درون کمپرسور ممکن است داخل تیوب های خنک کننده تراوش کند . زمانیکه یخچال به حالت عمود برگردانده میشود ، روغن ممکن است که کاملا از تیوب خنک کننده خارج نشود.

با قرار دان جعبه تکه های بزرگ اثاثیه بر بالای یخچال می توانید تا حدودی به ایستاده ماندن یخچال کمک کنید.

3- یخچال را به آرامی کج کنید.

زمانیکه یخچال را بر روی چرخ قرار دهید ، به آهستگی آن را به سمت کامیون بارگیری حرکت دهید. بسیار مهم است که چرخ در مسیری مخالف کج شدن برای حفظ  امنیت بیشتر حرکت کند.به همراه داشتن کمک در طرف دیگر چرخ و راهنمایی کردن او برای عبور از موانع به حفظ و امنیت یخچال کمک می کند.

4- یخچال را به درون کامیون بارگیری کنید.

اگر شما تصمیم دارید یخچال خود را با یک کامیون باربری جا به جا کنید باید آن را از پشت روی سطح شیب دار کامیون قرار دهد و چرخ بین لبه تخت کامیون و یخچال قرار گیرد .در وضیت مطلوب ماشین باربری دارای یک سطح شیب دار است که باعث می شود شما به آسانی چرخ را به سمت بالا حرکت دهید . یخچال را مستقیم به سمت بالا داخل سطح شیب دار قرار دهید و حداقل به2 نفر دیگر نیز نیاز دارید. به طور همزمان و هماهنگ با کمک دیگران یخچال را بر روی سطح شیب دار قرار داده و آن را را به سمت بالا هل دهید.

اطمینان حاصل کنید که یخچال به صورت عمودی در کامیون قرار گیرد.

5- یخچال را در محیط جدید قرار دهید .

یخچال را در جای مورد نظرتان قرار دهید حداقل 3ساعت به یخچال زمان بدهید و بعد آن را به برق بزنید . این کار باعث می شود که روغن و مایع یخچال به درون کمپرسور برگردند و از آسیب رساندن به یخچال شما جلوگری می کند .سه روز طول می کشد تا درجه سردی یخچال به حالت طبیعی و قابل استفاده برگردانده شود.